چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمان ؟

چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمان

تفاوت بین چسب کاشی و سیمان چیست؟

چسب کاشی ماده جدیدی برای دکوراسیون مدرن است.چسب کاشی می توان برای کفپوشها استفاده شود همچنین جاهای شیب دار من شخصاً ملات سیمان را برای کفها و دیوارها در مناطق مرطوب توصیه می کنم

قرن ها کاشی ها و سنگ طبیعی با استفاده از مخلوط اولیه ماسه ، سیمان و آب نصب می شدند. اگرچه گران تر است ، هدف امروزی باعث شده است چسب ها مزایای بسیاری داشته باشند.

محدوده کاربرد چسب کاشی:

ملات چسب کاشی عمدتاً برای چسباندن مواد تزئینی مانند کاشی دیوار ، کاشی کف و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و در دکوراسیون دیوارهای داخلی و خارجی ، کف ، حمام ، آشپزخانه و سایر ساختمانها بطور گسترده استفاده می شود.

ویژگی های چسب کاشی:

چسبندگی بالا ، عدم وجود دیوار مرطوب آجری در حین ساخت و ساز ، انعطاف پذیری خوب ، ضد آب ، نفوذپذیری ، مقاومت در برابر ترک ، مقاومت در برابر پیری ، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مقاومت در برابر یخ زدگی ، غیر سمی و محافظت از محیط زیست ، ساخت و ساز آسان ، یک ماده مناسب برای اتصال است .

انواع چسب کاشی:

چسب کاشی یک چسب کاشی مبتنی بر پلیمر اصلاح شده است که به شکل کلی ، از نوع (کاشی هایی با اندازه بزرگ یا مرمر) تقسیم می شود.

چسب کاشی با استحکام فوق العاده با چسبندگی قوی و عملکرد ضد افتادگی ، مناسب برای کاشی دیواری با نیاز به نیروی چسبندگی ، سطح غیر ماسه ای مانند سطح صفحه چوب یا روکش قدیمی و غیره انعطاف پذیرتر است و می تواند در مقابل استرس ایجاد شده مقاومت کند با انبساط حرارتی و انقباض لایه باندینگ. برای چسباندن کاشی به تخته سنگ گچی ، تخته فیبر ، تخته سه لا یا روکش قدیمی (کاشی ، موزائیک ، تراززو) و سایر سنگهای در مقیاس بزرگ مناسب است. چسباندن تخته. علاوه بر رنگ خاکستری ، چسب های کاشی در سنگ مرمر پاستیل یا شفاف با ظاهری سفید موجود است.

مواد و ساختار در چسب کاشی:

چسب کاشی حاوی مواد افزودنی متنوعی است ، خصوصاً عملکرد چسب کاشی. به طور کلی ، اتر سلولز دارای اتی سلولز ضد آب و ضخیم کننده ، و یک پودر لاتکس برای افزایش چسبندگی کاشی و سرامیک است. پودر لاتکس بیشتر به عنوان یک کوپلیمر وینیل استات / وینیل استر ، اسید لوریک اتیلن / اتیلن / کلرید وینیل است. افزودنی هایی مانند کوپلیمرها و آکریلیک ها ، افزودن پودر لاتکس می تواند انعطاف پذیری چسب کاشی را به شدت افزایش داده و استرس را بهبود بخشد و انعطاف پذیری را افزایش دهد.

علاوه بر این ، برخی از کارکردهای خاص برای افزودن مواد افزودنی دیگر به چسب کاشی احتیاج دارند. به عنوان مثال ، اضافه کردن فیبر چوب می تواند مقاومت به ترک ملات را بهبود بخشد و زمان باز شدن را افزایش دهد. 

تفاوت بین ملات چسب کاشی و سیمان:

چسب کاشی جایگزین ماسه زرد سیمان سنتی می شود. استحکام چسب چندین برابر ملات سیمان است. این می تواند به طور موثر سنگ کاشی و سرامیک بزرگ را چسباند ، از خطر ریزش آجر جلوگیری کند ، از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد و از تولید طبل خالی جلوگیری کند.

9 مزیت چسب کاشی در مقایسه با ملات سیمان:

1. کاشی ها را از قبل خیس نکنید.

2 ، خمیر محکم تر و قابل اعتماد تر است ، 2-3 برابر سیمان.

3 ، ضخامت 3-6mm ضخامت ، افزایش فضای داخلی ، صرفه جویی در منابع.

4- الزامات فنی کارگران زیاد نیست؛

5 ، سرعت خمیر 4 تا 6 برابر سریعتر از روش کاشی سیمانی است.

6 ، اتصالات آجر دوغاب اضافی نخواهد داشت ، سطح آجر آلوده نیست؛

7. اتصالات آجری را بدون قاب پلاستیکی متقابل برطرف کنید.

8 ، می توان از هر موقعیتی روی دیوار چسباند ، کاشی ها سقوط نمی کنند.

9 ، بدون یک قطعه واحد از اندازه کاشی ، می توان با کاشی های متعدد در همان زمان آسفالت کرد.

کاشی کاری ملات سنتی:

1- كيفيت سيمان ، ضخامت شن و مقدار گل قابل كنترل است.

2. در فرآيند تقسيم ملات سیمان ، چه نسبت معقول باشد ، چه مقدار مواد درجا باشد یا به طور مساوی هم زده ، روی کیفیت ملات سیمان تأثیر گذاشته و بر کیفیت کاشی کاری تأثیر می گذارد.

3- الزامات فنی کارگران در حین کار زیاد است ، و روسازی روزانه حدود 20 مترمربع است.

4- فضای عملیاتی اشغال شده توسط زمین بزرگ است ، و زمین به راحتی به جزر و مد برگردانده می شود ، که در ساخت و ساز مساعد از محیط تمیز نیست.

5 ، ماهیت سفتی ، استرس روی کاشی آسان نیست و خود کاشی ترک خورده ، چرخه گرم و سرد احتمالاً باعث می شود ملات و لایه پایه جدا شود و در نتیجه کاشی های خالی ایجاد شود.

6 ، کاشی ها باید آب را کاملاً خیس کنند ، باید دیوار خیس شود.

مراحل ساخت ملات کاشی:

1. پودر را درون آب ریخته و آنرا درون خمیر هم بزنید. قبل از رها کردن آب به پودر توجه کنید. از همزن برقی باید برای مخلوط کردن استفاده شود.

2 ، نسبت اختلاط 20 کیلوگرم پودر و حدود 4 تا 5/5 کیلوگرم آب است. نسبت 20 کیلوگرم پودر و 5 ~ 5/5 کیلوگرم مواد افزودنی است.

3 ، مخلوط کردن باید کافی باشد ، هیچ گروه پودر خام مشکلی ندارد. بعد از هم زدن ، باید حدود ده دقیقه در حالت استراحت قرار داده شود و بعد از مدتی هم بزنید.

4- چسب با توجه به شرایط آب و هوایی باید طی حدود 2 ساعت استفاده شود (سطح چسب باید برداشته شود). قبل از استفاده آب را به چسب خشک اضافه نکنید.

موارد احتیاطی در ساخت چسب کاشی:

1. عمق و صاف بودن بستر قبل از استفاده باید تأیید شود.

2. هرگز چسب خشک شده را با آب مخلوط نکنید.

3. به حفظ مفصل انبساط توجه کنید.

4- بعد از 24 ساعت سنگفرش می توانید درزها را وارد کرده یا پر کنید.

5- این محصول برای استفاده در محیط 4 درجه سانتیگراد ~ 40 درجه سانتیگراد مناسب است.

معایب استفاده از چسب کاشی

-سخت تر از ملات نازک است. این می‌تواند آنها را به گزینه‌ای کمتر از ایده‌آل برای افرادی که به مصالح ساختمانی سریع و آسان نیاز دارند تبدیل کند.

– دوام کمتری نسبت به ملات نازک دارند. این بدان معنی است که آنها نمی توانند ترافیک منظم پایی و فرسودگی روزمره و همچنین چسب ساختمانی مبتنی بر ملات را تحمل کنند.

– به اندازه ملات نازک بین کاشی و سطح دیوار پیوند محکمی ایجاد نمی کنند. این باعث می شود که آنها برای کاشی هایی که نزدیک به دیوار نصب می شوند یا فضای دوغاب بزرگی دارند، گزینه ای کمتر از ایده آل باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.